دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری شیراز: عمارت شاپوری

جاذبه های گردشگری شیراز: عمارت شاپوری

عمارت شاپوری، عمارتی با شکوه با قدمت چند ساله

عمارت شاپوری یا کوشک و باغ شاپوری یک بنای ایرانی متعلق به قرن بیستم در شیراز است. این خانه منحصر به فرد و بدیع در سال 1930-1935 توسط ابوالقاسم مهندسی ساخته شده است و متعلق به خاندان پهلوی است.

جاذبه های گردشگری شیراز: عمارت شاپوری

درباره عمارت شاپوری

زیر بنا 840 متر مربع در باغی به مساحت 4635 متر مربع می باشد. این خانه دو طبقه در منطقه انوری در مرکز شهر واقع شده است. این خانه در سال 1379 با شماره ثبت 2781 به ثبت ملی رسیده است. 

جاذبه های گردشگری شیراز: عمارت شاپوری

مالک

شاپوری‌ها تا اوایل دهه 90 در این عمارت زندگی می‌کردند اما پس از مدتی خانه منسوخ شد و دیگر کسی در آن زندگی نمی‌کرد. در سال 1377 سازمان میراث فرهنگی استان فارس این خانه را از شاپوری ها خریداری و عمارت را در سال 1379 با شماره ثبت 2781 به ثبت ملی رساند.

جاذبه های گردشگری شیراز: عمارت شاپوری

ساختار منحصر به فرد

داشتن ایوان در خانه های ایرانی یک سنت نیست و به نوعی غیرعادی است. اما این عمارت ایوان دارد. این یک عمارت متقارن کامل است اگرچه درختان به طور متقارن کاشته نشده اند.

در مقابل عمارت حوض زیبایی وجود دارد که آن را منظره جلوه می دهد و از دیدنی های عمارت شاپوری است. انواع مختلفی از درختان در باغ کاشته می شود. درختان سرو، افرا، چنار و انار با گل رز و شمعدانی را می توان نام برد.

عمارت شاپوری نمونه ای باشکوه از زمان خود است. نوآوری و خلاقیت پلان ها و نماها به خوبی نمایانگر عظمت این باغ ایرانی-اروپایی است.

تزیینات نمای غربی، ستون‌های گازی مدور و طراحی شده از ویژگی‌های ارزشمند عمارت شاپوری است. در ایوان فوقانی نیز کاشی کاری های هنری با نقوش هخامنشیان وجود دارد.

جاذبه های گردشگری شیراز: عمارت شاپوری

توجه داشته باشید که بازدید از اینجا رایگان است. نکته قابل توجه این است که یک رستوران، کافه و یک مرکز نمایشگاهی وجود دارد که می توانید از آن لذت ببرید. مرکز نمایشگاه مملو از آثار فرهنگی و هنری شیراز است. کافه عمارت شاپوری مکانی دنج برای گذراندن زمان است. حمام وکیل و بازار وکیل از جاذبه های نزدیک نزدیک هستند. حمام وکیل تنها 1.4 کیلومتر با شما فاصله دارد. اگر قصد سفر به شیراز را دارید باید حتما ببینید.

جاذبه های گردشگری شیراز: عمارت شاپوری

عمارت شاپوری کجاست؟

عمارت شاپوری در خیابان کریم‌خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی قرار دارد. برای دسترسی به این مکان می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی یا خودروی شخصی استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو شیراز به عمارت شاپوری، ایستگاه زندیه است که با پیاده‌ شدن در آن و اندکی پیاده‌روی، می‌توانید از خیابان‌های توحید و انوری به مقصد برسید. اگر هم قصد استفاده از اتوبوس را دارید، سوار سرویس‌های خط پایانه ولیعصر-پایانه نمازی شوید و در ایستگاه چهارراه زند پیاده شوید. از این ایستگاه با کمی پیاده‌روی، از طریق خیابان انوری به عمارت شاپوری خواهید رسید.  



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده