خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری شیراز: باغ عفیف آباد

جاذبه های گردشگری شیراز: باغ عفیف آباد

باغ عفیف آباد، دومین موزه نظامی

باغ عفیف آباد یکی از قدیمی ترین باغ های شیراز است که در دوران صفویه ایجاد شده است. عفیف آباد، یکی از مکان هایی بود که پادشاهان ایرانی برای اوقات فراغت خود به آنجا می رفتند. این موزه اکنون یکی از بزرگترین موزه های نظامی در خاورمیانه است.

جاذبه های گردشگری شیراز: باغ عفیف آباد

موقعیت باغ عفیف آباد

باغ عفیف آباد نزدیک به انتهای خیابان عفیف آباد و نزدیک به خیابان ستارخان واقع شده است.

از جاذبه های نزدیک به این سایت می توان به خانه شاپوری، حمام وکیل و سرای مشیر اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری شیراز: باغ عفیف آباد

تاریخچه باغ عفیف آباد

باغ عفیف آباد که در ابتدا باغ گلشن نامیده می شد، اولین بار در دوران صفویه تأسیس شد. آنقدر چشم نواز بود که همیشه یکی از بهترین انتخاب های شاهان صفوی برای گذراندن اوقات فراغت در آن بود.

یعقوب خان ذوالقدر، فرمانروای استان فارس در عصر صفوی، ارگی در باغ احداث کرد که بعدها ویران شد و باغ جاذبه‌های خود را از دست داد. در زمان قاجار میرزاعلی خان قوام الملک این باغ را خرید و فضای سرزنده و شاداب را به آن بازگرداند. به علاوه، او یک عمارت نفس گیر ساخت تا به شکوه بیشتری بیافزاید.

باغ عفیف آباد در اواخر دوران به خواهرزاده اش عفیفه خانم به ارث رسید. او نیز به باغ اهمیت زیادی می داد و خود را مسئول حفظ زیبایی های آن می دید. از این رو نام باغ به عفیف آباد به یادگاری از کمک های او به آن تغییر یافت.

زمانی که سلطنت پهلوی بر کشور حکومت کرد، باغ عفیف آباد به ملکه فرح پهلوی وقف شد. قبلاً یک استراحتگاه تفریحی برای سالمندان ارتش بود. در سال 1961 دولت ایران این باغ را در یک مزایده خریداری کرد. هنوز هم در اختیار دولت است و برای عموم آزاد است. همچنین دومین موزه نظامی ایران در سال 1370 در این باغ تأسیس شد.

جاذبه های گردشگری شیراز: باغ عفیف آباد

سازه باغ عفیف آباد

باغ عفیف آباد در زمینی به وسعت 13 هکتار در غرب شیراز به عنوان یکی از قدیمی ترین و زیباترین باغ های این شهر باشکوه شناخته شده است.

یک دیوار آجری سنتی در اطراف باغ ساخته شده است. گل های رنگارنگ از انواع مختلف برای لذت بردن همه وجود دارد. در دیوار شمالی باغ در چوبی قرار دارد. به محض ورود به باغ، حوض مستطیلی بزرگی را می بینند که درختان بلندی در اطراف آن قرار دارد.

عمارت باشکوه درست در مرکز واقع شده است. سقف چوبی عمارت با کنده کاری ها و نقاشی های دیدنی تزئین شده است. شیشه های رنگارنگ، پنجره های ارسی، درهای چوبی، شومینه مرمری، فرش های ایرانی گرانبها، مبلمان گران قیمت و پیانوی شخصی فرح پهلوی، همگی کمک زیادی به تبدیل این بنا به عمارتی شایسته کرده است.

اتاق های لوکس در راهروهای اطراف سالن اصلی وجود دارد. این اتاق ها به عنوان اتاق رختکن، اتاق نشیمن، اتاق مطالعه، اتاق کنفرانس و اتاق پذیرایی عمل می کنند.

جاذبه های گردشگری شیراز: باغ عفیف آباد

زمان بازدید از باغ عفیف آباد

شیراز همیشه در هر فصلی بسیار زیباست اما بهترین فصل برای سفر به شیراز بهار است. هوا واقعاً خوب است و بوی خوش شکوفه های پرتقال سخاوتمندانه در هوا پخش می شود. بازدیدکنندگان از سفر خود به شیراز در فصل بهار خاطرات فراموش نشدنی را رقم می زنند.

جاذبه های گردشگری شیراز: باغ عفیف آباد

در نزدیکی باغ عفیف آباد کجا غذا بخوریم؟

اگر می خواهید در اطراف باغ عفیف آباد صرف غذا کنید، می توانید فست فود پیتزا پیتزا، فست فود نمک، رستوران برنتین، غذاخوری شهر غذا، رستوران جیگر طلا، رستوران صوفی، کافه بازی برمودا، فست فود گپ، رستوران شاورما را در نظر بگیرید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده